Aşk Var mıdır Yok mudur?

Geçen gün ben, Timur, Osman bir kafede oturmuş çay-sigara eşliğinde muhabbet ediyorduk. Ben sigara içmiyorum ama böyle sevdiğim insanlarla muhabbetin dibine vurduğumuz zamanlarda bir dal tüttürdüğüm oluyor. Oradan buradan derken nasıl oldu ise bu 3 sap aşk var mıdır tartışmaya başladık. Konuyu Timur açtı aslında. Muhabbeti çok iyi bir kardeşimdir. Aynı zamanda ortalamanın üstünde bir tarih bilgisi vardır ve edebiyatı da sever. Aşk var mıdır yok mudur, varsa neden vardır, yoksa neden yoktur tartışmaya başladık.

Ben aşkın olduğuna inanan biriyim. Karşılıklı aşkın olduğunu dile getirdim. Timur ise aşkın olmadığını ileri sürdü. Osman ise tek taraflı aşka inandığını belirtti. “Peki, aşk varsa nedir?” diye sordu Timur. Aslına bakarsanız aşkı daha önce hiç tanımlamaya çalışmamıştım. Belki birçoğumuz aşkı yaşadık ama kaçımız tanımladık? “Aşk fedakârlıktır , bir şeylerden vazgeçebilmektir.” dedim.

Türlü türlü cefanın adını aşk koymuşlar. – Yunus Emre

Timur: “Şöyle bir düşünelim ağabey. İnsan ailesi, dostları için de çok büyük fedakârlıklar yapar. O zaman fedakârlık sadece aşka ait bir kavram değildir.” dedi.

Adam haklı beyler. Fedakarlık sadece aşık olduğumuz kıza/oğlana yapılan bir şey değil. O zaman aşk fedakârlık değil ya da sadece fedakârlık değil. Bu konuda hemfikirdik.

Sonra “Aşk karşıdakinin seni herkesten çok anlayabilmesidir.” dedim. Evet, durum bu. Hiçbir dostum ya da ailem beni sevdiğim kadar anlayamaz. Peki neden sevdiğimiz bizi herkesten çok anlar? Biz erkekler duygularımızı hiç kimseye tam olarak anlatmayız, anlatamayız. Yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmeyen, kardeşim dediğimiz insanlara bile tam olarak ifade edemiyoruz kendimizi. Yengeç burcu olarak çok duygusal bir erkeğimdir. Fakat bütün duygularımı bir arkadaşıma açacak olursam “karı gibi ağlamalan” gibisinden bir tepki alacağım dün gibi ortada. Fakat sevdiğimiz öyle mi yapar? Gözlerimizin içine bakıp saatlerce dinler bizi. Bizde anlattıkça rahatladığımızı hissederiz. Yani gerçek duygularımızı sadece sevdiğimizle paylaşabiliyoruz. O zaman “aşk paylaşmaktır” diyebilir miyiz?

Sarılmayı bilir misin? Sahiplenmeyi, sahiplendiğinde sadık kalmayı? Sen bilir misin âşık olmayı? Bölünebilir misin ikilere, üçlere, gerekirse binlere? Yapabilir misin? Gerçekten sevebilir misin? Sevmenin demesi olmaz. Unutma; ya çok seversin bir kere, ya da hiç sevmezsin. – Mevlana

Bilgisizliğimden dolayı dini konulara pek girmek istemiyorum ama ilk insanlara değinmeden de geçemeyeceğim. Hz. Adem cennette yaratıldı. Her türlü nimete sahipti. Fakat yinede cennette canı sıkıldı ve yaratan Hz. Havva annemizi kendisine arkadaşlık etsin diye yarattı. Evet, ne olursa olsun, ne kadar imkâna sahip olursak olalım paylaşmak her insanın ihtiyacı değil mi?

Bu şekilde muhabbetimiz sürerken “karşılıklı aşk neden vardır ya da neden yoktur” birazda bunu konuştuk. Osman “karşılıklı aşk yoktur” diyor. Ya da henüz buna inandıracak biri karşısına çıkmamış. Karşılıklı aşkın nasıl ortaya çıkacağını düşünmeye başladım.

karşılıklı aşk var mıdır?

Bir ara Esra Erol’un programına yaşlı bir amca gelmişti. (Saçmalamayın, gerçekten evlilik programı izlemiyorum.) Bu amcamız gençlik yıllarında bir kızla karşılaşıyor. İlk görüşte âşık oluyor bu kıza. Sadece adını öğrenebildiği bu kızı yıllar geçsede bir daha göremiyor ve şuan tek amacı ölmeden önce onu görmek. Amcamız bir şekilde bu kıza ulaşmayı başarırsa (izlemediğim için ulaşıp ulaşmadığını bilmiyorum) bu kızda bazı duygular harekete geçmez mi? Düşünsenize, aradan geçen onlarca yıla rağmen hala kalbi sizin için çarpan biri var. Bu kız bu durumdan etkilenip karşılık verirse karşılıklı aşk –şayet aşk var ise– gerçekleşmiş olur.  O zaman aşk varsa karşılıklı aşkta vardır.

Biz 3 sap bu şekilde uzun uzun tartıştık fakat bir sonuç elde edemedik. O zaman bir de Serdar ağabeyimizden aşkı dinleyip kapatalım konuyu.

Bir Cevap Yazın

