Güne İyi Başlamanın Yolu

Merhaba dostum. Bugün güne iyi başlamaya karar verdim. Bana göre güne iyi başlamak, güne erken başlamaktır. Sabah namazından okul saatine kadar ki sürede araya 1-2 saatlik uyku sıkıştırmaya çalışmaktansa bir şeyler karalamak, kâğıda içimi dökmek daha iyi gelir değil mi?

güne iyi başlamak

Belki birazda ders çalışırım. Başarılı insanlarında ortak özellikleri güne erken başlamak değil mi zaten? Evet, benimde başarmam gereken bir şeyler var şu kısa ömrümde. Başarılı insan bir ömürde birkaç ömürlük iş yapan insandır bence. Ya da bir ömürde mutlu edebileceğinden çok daha fazla insanı mutlu edendir. Ben neden başarılı olmayayım?

Bazen karamsarlığa düşüyorum, depresyona giriyorum. Şu yaşıma geldim de bir baltaya sap olamadım diye. Peki beni tutan ne dostum? Neden bu kadar karamsarlığa düşüyorum? Daha 23 yaşında değil miyim? Yolu yarılamadım bile. Önümde hala dolu dolu geçirmem gereken bir ömür var. Fethedilmeyi bekleyen nice gönüller, kağıda dökülmeyi bekleyen nice sözlerim var.

Güne erken başlamakmış, güne iyi başlamanın yolu. Belki iyi bir kahvaltı yaparım; rahat rahat. Nede olsa vaktim var. Rahat rahat yudumlarım çayımı, henüz egzoz dumanlarıyla kirlenmemiş temiz ve serin havayı çekerken içime. Sabahın sessizliğini dinlerim. Henüz şehir kargaşası başlamamış, kızgın şoförler korna sesleri ile şehri inletmiyor, yalancı insanlar kalplerimizi kırmaya başlamadılar henüz.

Bugünlerde çok karamsarım dostum. Gelecek kaygısı esir alıyor benliğimi zaman zaman. Gelecek bu kadar kaygılanılması gereken bir şey mi? Her türlü gelecekse neden bu kadar kaygılanıyoruz dostum?

Sonra seni düşünüyorum sevgilim. Küçük gözlerinle beni seyredişini. Bazen kızgın bakışlarını yakalarım üzerimde “ah bu çocuk!” der gözlerin. Bazen gülümserken yakalarım o gözleri “iyi ki varsın çocuk!” diye haykırırlar. İyi ki varsın sevgilim. Yoksa karamsarlık denizindeki fırtınalardan yılmış bu gemi hangi limana sığınırdı?

Bir Cevap Yazın

