Seni Senden Daha Fazla Önemseyemem

Hepimizin hayatında kendini akıllı sanan, angarya işlerini iyi niyetli insanlara yaptırmaya çalışan insanlar olmuştur. İyi insanlar olarak elbette arkadaşlarımız için bir şeyler yapabiliriz fakat iyi niyet ile enayilik arasında ince bir çizgi vardır!

Bu bahsettiğim insanlardan biride benim arkadaşım. Biraz kendisinden bahsedeyim. Umursamazın tekidir. Derslere neredeyse hiç gelip gitmez. Gelse de not tutmaz bir şey yapmaz zaten. Sabahlara kadar film izler sonra akşama kadar yatar falan. Geçen dönem finallerden sonra ben memlekete gitmeyip bütünleme sınavlarını bekledim. Oturdum ders çalıştım o arada. Bu arkadaş ise memlekete gidip bir güzel tatilini yaptı. Dönüş biletini de sınavdan iki saat öncesine ayarlamış. 12-14 saat yoldan gelecek, sabah 6 da burada olacak da 8 dede sınava girecek sözde. Tabiî ki yetişemedi ve sınava girmedi. Bir gün öncesine alsana biletini çok mu önemli tatil? Bu derece dersleri önemsemeyen bir arkadaş.

Niye anlatıyorum bunları: Bu arkadaş sınavlara 2 hafta kala yine tatile çıktı. Bir dersinden de devam sıkıntısı var. Ben o dersi almıyorum. Beni arayıp derse gitmemi ve yerine imza atmamı istedi! Düşünsenize ben o dersi almıyorum, o gün okulumda yok ve gidip yerine imza atacağım! Bir mazereti olsa, elle tutulur bir sebebi olsa hiç sıkıntı yapmam giderim. Fakat sen 6 hafta devamsızlık yapacaksın, üstüne bide gidip tatile çıkacaksın bende sen gezip tozarken gidip yerine derse gireceğim öyle mi! Yok öyle bir dünya.

Siz siz olun böyle insanlara taviz vermeyin. İnanın uğraşmaya değmez. Hayır demesini bilin böyle insanlara karşı. Bırakın onlar düşünsün siz değil! Bir kere evet deyince ardı arkası kesilmez zaten isteklerinin.

Siz onların isteklerini yerine getirirken kullanılmış hissedeceksiniz, mutsuz olacaksınız ama bu onların umurunda olmayacak. Siz mutsuz olacağınıza bırakın onlar mutsuz olsun. Onları kaybetmekten korkmayın.  Bu tür insanlarla arkadaşlık yapsan ne yapmasan ne değil mi? Hem böylece kendinize saygınız artacak. Daha sonrada çevrenizin size saygısı artacaktır.

Bir Cevap Yazın

